Se știe că istoria reprezintă o temelie importantă în viața oricărui individ. Ea reprezintă oglinda care reflectă trecutul națiunilor.
Având în vedere aceste lucruri am încercat să demonstrăm că și o perioadă negativă din istorie, ce se caracterizează prin rigiditate și se conturează în nuanțe de negru și gri, reprezintă un lucru important în istorie, la fel ca și o perioadă care se caracteriza prin prosperitate si dezvoltare. Astfel, cu ocazia celebrării a treizeci de ani de la revoluția din 1989, cele două colegii, Colegiul Național „Al. I. Cuza” și Colegiul Național „Unirea” au realizat un eveniment pentru a conserva această dată. Așadar, împreună cu colegii mei: Cotoi Alexia, Enache Andreea Raluca, Pătrășcanu Mihail și Stoica Viviana am realizat o prezentare, ce viza cunoștințele elevilor despre perioada regimului comunist. Prezentarea a pornit de la un chestionar ce a fost completat de către elevii de liceu ai celor doua colegii, urmând ca mai apoi să se facă o statistică, ce a fost interpretată tot de noi.
Primul pas pe care l-am realizat a constatat în colectarea informațiilor, care s-a făcut prin prezentarea chestionarului la fiecare clasă de liceu, iar mai apoi, folosind funcțiile Excel-ului, am reprezentat rezultatele sub formă de diagrame , pentru ca informația să ajungă la celelalte persoane într-o manieră cât mai ușoară și, în același timp, mai detaliată. În urma interpretării datelor, am constatat că informațiile despre această perioadă nu sunt cunoscute de toți elevii, nivelul de cunoștințe fiind diferit de la o categorie de vârstă, la alta. Astfel, am remarcat că un număr semnificativ de tineri, ce reprezintă un procent de aproximativ 40% din cei intervievați nu au cunoscut faptul că revoluția a început la Timișoara, și nu la București. În aceeași ordine de idei, se remarcă și faptul că 14% din tineri au apreciat regimul comunist ca fiind unul pozitiv.
Acest proiect a reprezentat atât pentru mine, cât și pentru echipa mea, o nouă provocare. Totul a pornit de la ideea de a ne depăși limitele și de a face ceva ce ne-ar putea scoate din zona noastră de confort. Am pornit cu entuziasm la clase și am fost bucuroși să vedem că ceilalți au cooperat și au răspuns pozitiv cerinței noastre. După ce am reușit să strângem toate datele și am început procesul de interpretare al acestora, am constatat că acest proiect necesită o responsabilitate mare, fără de care finisarea acestuia nu era posibilă. Așadar, am început să ne transformăm în „mici sociologi” și am privit acest lucru cum începea să se definească. Ajunși în data evenimentului, emoțiile au început să se intensifice din ce în ce mai mult, însă ne simțeam și mai responsabili, pentru că doamna dirigintă conta pe noi. Astfel, puși în fața faptului împlinit, am încercat să ne ascundem emoțiile, dorindu-ne ca acest proiect să reprezinte o dovadă de seriozitate din partea noastră și, în același timp, un prim pas către dobândirea unei noi abilitați, și anume aceea de a reuși să vorbim în public, iar mesajul transmis să fie cât mai coerent. Acest proiect ne-a stimulat interesul pentru această parte din istoria românilor, una care este importantă pentru recunoașterea noastră ca popor, mentalitatea ce stă la bază formându-se în timp prin intermediul celor ce s-au implicat și care au avut un cuvânt de spus în modelarea societății în care trăim.
Așadar, în urma acestui proiect am constatat că imposibilul poate deveni posibil, și că singurul lucru care ne oprește suntem noi înșine. Primul pas către ieșirea din zona de comoditate poate fi de cele mai multe ori complicat, însă odată ce ai făcut acest lucru totul va fi mult mai ușor. Totul depinde de noi.