Trecut, prezent, viitor. Trei etape temporale fundamentale ale existenței. Trecutul ne îndeamnă la a învăța din greșeli, prezentul trebuie să-l fructificăm la maxim, iar viitorul să-l așteptăm cu brațele deschise, nu cu teamă.
Când vine vorba de trecut, în postura mea de elev la CNAIC, mă pot lega negreșit de perioada 2020-2021. Clasa a IX-a, în sistem online. A fost o experiență provocatoare, dar pot spune că am deprins niște îndemânări esențiale pentru prezent. De pildă, crearea de formulare Google sau inițierea unei conferințe pe Meet sau Zoom. Înainte de pandemie, foloseam extrem de rar asemenea platforme și drept este că adaptarea la aceste mijloace a venit odată cu învățământul online.
Acum pot spune cu zâmbetul pe buze că există și părți bune în legătură cu lecțiile online, în ciuda atâtor minusuri, cum ar fi lipsa prezenței fizice și a unui feedback cert în relația dascăl-ucenic. La urma urmei, ne aflăm într-o continuă digitalizare și este datoria noastră să ne conformăm, folosind corespunzător tehnologia și cunoscând implicațiile aferente, pentru a nu se ajunge la cyberbullying sau orice alt fenomen virtual nefericit.
Cât despre prezent, mă bucur de clasa a XI-a și mă străduiesc să mă mențin cât mai productiv și implicat în diverse activități sau voluntariate. Cred cu tărie că acum este momentul oportun să mă afirm, să mă fac auzit, să mă auto-dezvolt. De exemplu, fac parte din programul EPAS, care își propune să informeze tinerii cu privire la posibilitățile oferite de Uniunea Europeană.
Iar viitorul îl îmbrățișez încă de acum și aștept clasa a XII-a cu brațele deschise! Consider că ieșirea din zona de confort este un avantaj uneori. Orice obstacol are și el o parte bună: maturizarea. Cu alte cuvinte, călirea.
Dacă refuzăm să vedem și partea plină a paharului, ajungem să găsim numai defecte în propriile vieți. Totodată, vreau să mă bucur cât mai mult de perioada liceului. Când va veni vremea să plec, vreau să spun cu sinceritate că am valorificat orice oportunitate apărută în liceu!