Nr. 11 / Octombrie 2021

Conectați/deconectați

By In

Din pricina pandemiei, in ultimii doi ani, principiile libertății și conectării cu societatea au fost aduse foarte des in discuție. Spre deosebire de alte pandemii din trecut, acum avem o șansă nemaiîntâlnită până acum de a păstra conexiunile cu oamenii și a le duce în spațiul online, in timp real. Cu toate astea, acest mijloc de comunicare a dus la o doză de bariere emoționale și psihologice, pe lângă barierele fizice create de pandemie.

Educația în mediul online – sau cum să înveți fără să simți că ești la școală – este, din punctul meu de vedere, una din cele mai afectate construcții ale societății, pentru că tinerii mereu au fost obișnuiți să intre, încă de la vârste fragede, în acest mediu social. La grădiniță, înveți cum să împarți jucăriile cu alții, în școlile primare ai atenția educatorului când desenezi bastonașe, în liceu profesorii observă din limbajul trupului cât de încrezător ești în privința unor materii, iar la facultate poți face practică pentru a fi pregătit pentru viitoarea ta carieră. Deși în continuare putem comunica, o mare parte din oameni, predominant extrovertiți, sunt de părere că multe detalii pot fi pierdute în mediul online, acestea fiind uneori vitale in dezvoltarea sănătoasă a unui copil.

Din nefericire, constatările de mai sus sunt făcute folosind ca subiecte principale copiii care au acces la internet și tehnologie destul de avansată pentru a se bucura de școala online. Pentru copiii ce provin din medii mai puțin avantajate precum spațiul rural, această barieră tehnologică reprezintă un stop total, nu doar o inconveniență parțială. Pentru multi copii din România, se poate spune că educația s-a oprit la începutul anului 2020, datorită unor factori care nu au avut nimic de a face cu inteligența sau determinarea lor de a învăța – și acest adevăr este crunt și de multe ori omis în conversațiile care apar în mediul urban.

Pe de altă parte, s-a constatat că mediul online nu a reprezentat o schimbare negativă pentru toate grupurile de oameni – din ce în ce mai mulți șefi ale companiilor renunță complet la birouri, iar timpul dedicat navetei este alocat familiei și hobby-urilor, lucru care a îmbunătățit semnificativ calitatea vieții pentru multi adulți.

Așadar, consider că efectele noilor bariere dintre real și virtual pot varia destul de mult, în funcție de stadiul in care ești în viață, dar chiar și datorită caracteristicilor personalității tale. Cu toate că, în majoritate, elevii și studenții sunt preponderent nefericiți având această barieră virtuală, vor fi mulți care vor prefera să rămână în zona lor de confort acasă, unde se vor putea concentra mai bine, fără a fi afectați de factorii externi.

sursă poză: unsplash.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cookie Preference

Please select an option. You can find more information about the consequences of your choice at Help. Autori | Autori

Select an option to continue

Your selection was saved!

More information

Help

To continue, you must make a cookie selection. Below is an explanation of the different options and their meaning.

  • Accept all cookies:
    All cookies such as tracking and analytics cookies.
  • Accept first-party cookies only:
    Only cookies from this website.
  • Reject all cookies:
    No cookies except for those necessary for technical reasons are set. Borlabs Cookie already set a necessary cookie.

You can change your cookie setting here anytime: Autori. Autori

Back

Primește revista Cuza Vodă când apare!