Există o prejudecată despre Biserică ce consideră că aceasta „nu se poate adapta prezentului”. Însă, practicile Bisericii și Învățăturile lui Hristos se regăsesc și în zilele noastre, dar sub alte denumiri. În sânul Bisericii s-au făcut primele școli, au fost educați primii cărturari, iar relația biserică-școală a stat la baza păstrării identității naționale în zonele de ocupație. Însă, educația religioasa nu se face doar prin rugăciuni si citirea Bibliei, ci și prin activități nonformale și interactive.
De exemplu, team building-ul, o componentă importanta acum în marile corporații pentru relațiile dintre angajați și funcționarea companiei, este de fapt comuniunea pe care o promova Hristos acum 2000 de ani în predicile Sale. Aceasta comuniune depășește orice graniță reală sau imaginară, iar pentru a fi împliniți ca oameni, avem nevoie unii de ceilalți. În aceasta vară am avut ocazia de a participa ca formator într-o tabăra de educație non-formala organizată la Mănăstirea Bârsana, unde prin activitățile propuse, am observat cum fiecare grupă formată din oameni ce nu se cunoșteau cu 2 zile înainte reușeau să ajungă la cea mai buna soluție pentru rezolvarea problemelor. Astfel, comuniunea și buna înțelegere, sau team-building-ul stau la baza Bisericii, aceasta fiind formată din oameni, ce au nevoie unul de celălalt pentru a-și atinge scopul final.
Totodată, Biserica a promovat inovația și știința ca mod de evoluție a condiției umane încă din perioada bizantină. Prin cunoaștere, omul poate să se diferențieze de restul Creației ceea ce ii oferă atât drepturi cât și mari responsabilități. Am avut ocazia de a pătrunde în tainele cunoașterii științifice aplicate chiar într-o mănăstire din județul Timiș, unde am asamblat pentru prima dată un sistem electric și am avut parte de experimente chimice spectaculoase.
De asemenea, am descoperit faptul că fiecare aspect al vieții este parte a unui sistem bine organizat, care este imposibil să apară din haos.
Prin astfel de activități Biserica se apropie de tineri și oferă acces la cunoaștere teologică și nu numai prin educație nonformală.